مطالعه واکنش بنزوئیل ایزوتیوسیانات ها در واکنشهای چند جزیی

پایان نامه
چکیده

مطالعات گسترده دارویی و بیو شیمیایی تایید کرده است که مولکول بنزایمیدازول دارای فعالیت های بیولوژیکی زیادی است. مشتقات بنزیمیدازول کاربرد های زیادی در زمینه های دارویی دارند. در این تحقیق واکنش مشتقات تیو اوره باhgcl مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد که محصول واکنش مشتقات 2- بنزآمیدو بنزیمیدازول می باشد. در این کار تحقیقاتی همچنین واکنش رزورسینول و مشتقات بنزوئیل ایزوسیانات ها نیز بررسی شده است که محصول این واکنش مشتقات رزورسینول دی بنزوات می باشد. ساختار این ترکیبات با استفاده از طیفهای mass,ir, 13c ,1h شناسایی شده است.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

مطالعه واکنش بنزوئیل ایزوتیوسیانات ها در واکنشهای سه جزیی

واکنش بنزوئیل کلرید ها با نمک های تیوسیانات مانند آمونیوم تیوسیانات در حلال استونیتریل و مدت زمان کمتر از نیم ساعت در دمای محیط، محصول مورد نظر را تولید می کند. از آنجا که آنیون تیوسیانات به دو فرم می توانند، وارد واکنش گردد. لذا احتمال تولید دو محصول بنزوئیل ایزوتیوسیانات وجود دارد و چون محصول ایزوتیوسیانات از نظر ترمودینامیکی پایدار تر می باشد، به همین دلیل واکنش به مدت 15 دقیقه با رفلاکس ...

15 صفحه اول

مطالعه کاربرد بنزوئیل ایزوتیوسیانات ها در سنتزهای چند جزئی

چکیده: بنزیمیدازول ها به طور گسترده ای به عنوان دارو ، قارچ کش و در سنتز ترکیبات شیمیایی به کار می روند. در این تحقیق واکنش مشتقات آسیل ایزو تیو سیانات ها با اتیل برمو استات و برمو استو فنون مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد که محصول واکنش مشتقات 2- بنزآمیدو بنزیمیدازول می باشند.

15 صفحه اول

طراحی واکنش های چند جزیی نوین بر پایه ایزوتیوسیانات ها

الف) واکنش ?- آمینواسترها و ایزوتیوسیانات ها در دمای اتاق و در حلال متانول، منجر به سنتز مشتقات 2-تیواکسوایمیدازول-4- اون با بهره ی خوب تا عالی گردید. ب) طی واکنش سه جزیی ایزوتیوسیانات ها، آمین های نوع اول و دی آلکیل استیلن دی کربوکسیلات در حلال تولوئن با بهره ی خوب تا عالی منجر به تشکیل مشتقات عامل دار 4- تیازولیدینون گردید.

15 صفحه اول

کاربرد آسیل و بنزوئیل ایزوتیوسیانات ها در سنتز ترکیبات آلی

در این تحقیق، واکنش مشتقات بنزوئیل ایزوتیوسیانات با ارتو فنیلن دی آمین و سپس واکنش محصول بدست آمده با سود مورد مطالعه قرار گرفت. نتایج بدست آمده، تشکیل مشتقات n و n? - بیس بنز آمیدو تیو کربو نیل فنیلن دی آمین و بنزوئیک اسید به عنوان محصولات واکنش می باشد.

15 صفحه اول

مطالعه واکنش بنزوئیل آزید ها با بنزوئیل ایزوتیوسیاناتها در حلال استونیتریل

امروزه ، ترکیبات آسیل تیواوره بدلیل داشتن فعالیتهای بیولوژیکی و استفاده در علف کشها ، قارچ کشها ، حشره کشها و خاصیت ضد توموری از اهمیت ویژه ای برخوردار میباشند. در این تحقیق واکنش مشتقات بنزوئیل آزیدها با مشتقاتی از بنزوئیل ایزوتیوسیاناتها در حلال استونیتریل مورد مطالعه قرار گرفت. نتایج نشان میدهد که محصول تولید شده مشتق آسیل تیو اوره میباشد.

15 صفحه اول

سنتز آلکیل نیتریل ها بر اساس واکنش های چند جزیی

ترکیبات آلی نیتریل به دلیل اینکه حدواسط های مفیدی در سنتز آمین ها، کربوکسیلیک اسیدها، استرها و کتونها محسوب میشوند اهمیت ویژه ای در سنتزهای آلی دارند که ترکیبات ذکر شده بیواکتیو می باشند و خواص دارویی دارند. تاکنون روشهای گوناگونی برای سنتز این ترکیبات معرفی شده است که همه این روشها دارای محدودیتهایی از قبیل: سخت بودن روش آزمایشگاهی، استفاده از مواد اولیه گران و فاقد دسترس، استفاده از کاتالیست ...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه سیستان و بلوچستان

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023